نوشته شده توسط : hgu33

**‌ حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس برای ارایه گزارش اقتصادی، كاهش نرخ ارز و سكه، اصلاح شیوه تامین مالی، اعلام نبود مشكل در تامین ارز و تشكیل فراكسیون بازار سرمایه در مجلس از مهمترین وقایع حوزه اقتصاد كلان در هفته گذشته بوده است.

- در هفته گذشته تیم اقتصادی دولت متشكل از 'مهدی غضنفری' وزیر صنعت، معدن و تجارت، ‌'محمود بهمنی' رییس كل بیمه مركزی و 'سیدشمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند تا ضمن پاسخ به پرسش های نمایندگان مجلس توضیحاتی را از وضعیت اقتصادی كشور ارایه دهند.

- در هفته گذشته همچنین قیمت انواع سكه و ارز را كه روندی افزایشی در بازار یافته بود به صورت مجدد روندی كاهشی به خود گرفت.

- 'سید شمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی از اصلاح شیوه تامین مالی كشور در سال جاری خبر داد و گفت: شیوه كنونی تامین مالی در كشور بانك محور است و این امر منجر به رشد تورم می شود.

** مشكلی در خصوص تامین ارز نداریم

- 'محمود بهمنی' رییس كل بانك مركزی با بیان این كه، این بانك مشكلی در خصوص تامین ارز ندارد، زیرا درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی كشور بیش از نیاز است و ابراز امیدواری كرد مشكل نقل و انتقال ارز رفع شود.

- علاوه بر این رییس كل بانك مركزی از افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از شش به هشت میلیون تومان برای زوج هایی كه میزان مهریه خود را 110 تا 114 سكه تعیین می كنند، خبر داد.

- 'محمدرضا پورابراهیمی' عضو فراكسیون بازار سرمایه مجلس از آغاز تدوین طرح‌های تخصصی برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه در فراكسیون تازه تاسیس بازار و سرمایه خبر داد و گفت: طرح‌های تخصصی برای ارتقای جایگاه بازار سرمایه در دستور كار این فراكسیون قرار دارد.

** افتتاح نیروگاه سیكل تركیبی زاگرس كرمانشاه توسط رییس جمهوری و اعلام تحویل روزانه 123 میلیون مترمكعب گاز به نیروگاه های كشور برای تامین برق در كشور در سال جاری از مهمترین خبرهای بخش صنعت برق كشور بود.

- نیروگاه سیكل تركیبی زاگرس كرمانشاه با ظرفیت 648 مگاوات روز دوشنبه با حضور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری افتتاح شد.

این نیروگاه دارای چهار واحد گازی به ظرفیت هر یك 162 مگاوات است. نیروگاه سیكل تركیبی كرمانشاه در زمینی به مساحت 27 هكتار و با اعتبار بیش از یك هزار و 400 میلیارد ریال در مجاورت نیروگاه حرارتی بیستون احداث شده است.

- این در حالی است كه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بر لزوم مدیریت 2 هزار و 500 مگاواتی در پیك مصرف برق تابستان امسال تاكید كرد.

'محمد بهزاد'‌ با بیان این كه، از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه گرمترین روزهای سال در پیش است، اظهار داشت: در تابستان امسال باید مصرف برق كشور به میزان 2500 مگاوات مدیریت شود، چرا كه در غیر این صورت، پیك مصرف از 44 هزار مگاوات به 46 هزار و 500 مگاوات خواهد رسید و در این شرایط، تامین برق كار ساده ای نخواهد بود.

- معاون مدیر عامل شركت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای امسال به طور میانگین روزانه 123 میلیون مترمكعب گاز به نیروگاه های كشور تحویل داده شده و بقیه نیاز آنها به سوخت با فرآورده های نفتی مایع تامین می شود.

''مصطفی كشكولی' شركت ملی گاز را تامین كننده گاز و شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را تامین كننده سوخت مایع بخش نیروگاهی كشور دانست و افزود: تامین این دو نوع سوخت بر اساس برنامه تنظیم شده در اختیار نیروگاه های كشور قرار می گیرد.

- همچنین در هفته ای كه گذشت و بعد از گذشت دو هفته از ورود اولین واحد نیروگاه گتوند علیا، دومین واحد این نیروگاه نیز وارد مدار شد و به شبكه سراسری پیوست.

پس از راه اندازی اولین واحد نیروگاه گتوند علیا در روز پنجم خرداد، این واحد تاكنون بیش از 70 هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی تولید كرد و دومین واحد این نیروگاه نیز، 18 خرداد وارد شبكه سراسری شد.

- در هفته گذشته مدیر عامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور از كاهش 5/1 درصدی میانگین كشوری آب بدون درآمد كشور خبر داد.

بر اساس اظهارات 'سیدمهدی ثمره هاشمی' میزان آب بدون درآمد در سال گذشته 27 درصد و در سال جاری 26 درصد بوده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 91 به حدود 5/24 درصد برسد.

آب بدون درآمد شامل هدر رفت آب، برداشت‌های غیرمجاز، كنتورهای خراب، مصارف داخلی و هر آبی است كه برای شركت‌های آب و فاضلاب درآمد ندارد.

** برگزاری یكصد و شصت و یكمین نشست وزرای نفت اوپك در وین و تصمیم گیری درباره سقف تولید نفت، اعلام حضور ایران در 12 زیر گروه از 14 زیر گروه اتحادیه بین المللی گاز و عقد قرارداد توسعه پنج میدان نفتی در سال جاری از اهم اخبار حوزه نفت در هفته گذشته بود.

- وزرای نفت 12 كشور عضو اوپك 25 خرداد ماه در وین گردهم می آیند تا درباره سقف تولید نفت این سازمان برای نیمه دوم سال میلادی جاری تصمیم گیری كنند.

'سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی' نماینده ایران در هیات عامل اوپك، تخلف برخی اعضای این سازمان از سهمیه های تولید نفت و مشكلات اقتصادی امریكا، اروپا و برخی كشورهای آسیایی را از دلایل اصلی كاهش بهای نفت دربازارهای جهانی برشمرد.

- 'مصطفی كشكولی' معاون مدیر عامل شركت ملی گاز ایران در هفته گذشته گفت: اتحادیه بین المللی گاز 100 عضو دارد و ایران به عنوان یكی از اعضای رسمی این اتحادیه در 12 زیر گروه از مجموع 14 زیر گروه این اتحادیه حضور دارد.

- 'سلبعلی كریمی' مدیر عامل شركت نفت و گاز اروندان گفت: قراردادهای توسعه میدان های سهراب، سپهر، اروند، جفیر و سوسنگرد با هدف تولید زودهنگام، امسال امضا می شود.

- شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام كرد كه تمام دارندگان كارت هوشمند سوخت تا 25 خرداد ماه جاری زمان دارند كه حداقل یك بار سوخت گیری كنند تا سهمیه بنزینشان حفظ شود.

- بخش نخست پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان نخستین پالایشگاه گازی ایرانی با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون و 500 هزار متر مكعب گاز تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد





:: برچسب‌ها: اروپا , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: